söndag 31 oktober 2010

Projektarbete

Jag har nu bestämt mig för mitt projektarbete, och vad jag ska göra, vilket känns skönt.
Det blir mitt band Rialto och frågeställningen är: Hur bygger man ett varumärke?
Och varumärket är ju förstås: Rialto.
Sug på namnet.
Vad säger det er? min första association är en sunkig men anrik bar/hotell, lite som hotel california.
Efter många om och men så tog vi det namnet, fast ett engelskt band redan heter det.
rialto är alltså ett band jag spelar gitarr i i uddevalla, och skriver även låtar (hittils iallafall)
Rialto är ett rockband med texter på svenska, med poppiga inslag. Vi ska spela in en demo snart med vår nye sångare, Magnus Skogsberg, men tills vidare så har jag en på myspace där jag sjunger.
En myspace som inte är särskilt uppiffad, senast uppdaterad för typ 2 månader sen och som inte ens innehåller vår nyaste medlem (lovar att uppdatera imorgon) och det här ska jag förvandla till ett varumärke på två månader?
Ja det ska jag fanimej!
Och vad är rialto?
Vi ska diskutera igenom det nästa rep hoppas jag, men för mig är rialto

6 st komplexa och fascinerande personligheter, som bildar en ännu mer fascinerande helhet.
Ett arenarockband i vardande, må vara långt dit men vi ska dit.
Ett sound som är tidlöst.
Historier, klädda med musik. för mig är det viktigt att låtarna försöker säga något.
Ett rockband som snor friskt från svensk pop/rockhistoria som Lundell, Lemarc, Popsicle, blandat med nyare influenser som t.ex markus krunegård, osv.
Slamrande gitarrer, gitarrsolon, orgelmattor, driv helt enkelt.
Vemod, sorg men samtidigt hopp, och framförallt kraft och livsglädje.

var finns vi då?

http://www.myspace.com/rialtoband

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar