söndag 3 oktober 2010

Välkommen till Jerry Sillah :)

Jaha, då ska man börja blogga igen då, gjorde ett halvhjärtat försök för ett år sen med en blogg som heter öppna ögonen. En lite mer "politisk" inriktning. Ville nå ut med "mitt budskap" vad nu det var. Men gå in på bloggen och kolla själva :). MEN, iallafall jag har släppt det där nu. Det finns miljoner politiska bloggare. Alla med driv. Pålästhet. Mycket fritid. jag skrev tio inlägg på fem månader sen la jag av :P. Men jag ska bli lite mer personlig nu hade jag tänkt. Skriva mycket om musiken och hur det går med den, det ska bloggen handla mycket om. Sen gillar jag att skriva. men jag gör det aldrig. jag måste vara så jävla ambitiös med allt jag gör så ska jag börja skriva så...ja det knyter sig lätt, sätter press på mig själv osv. Men det ger jag fan i nu, ska bara skriva en massa svada som kommer ut ur mitt huvud, och när jag känner för det.
Kan ju börja på typiskt bloggvis att berätta vad jag gjort idag.
Började med att åka tåg ifrån uddevalla 9.33 imorse, efter gårdagens gig med Rialto, ett gig som gick mycket bra! Vi har en ny sångare nu dessutom, gjorde mitt sista gig som sångare och ska nu koncentrera mig på att spela leadgitarr och lägga lite körer.
Efterfest med bandet, jammade i 3 timmar, stackars (?) övriga festdeltagare.
jag skrev en låt på tåget till grästorp, en jättebra låt, fick texten klar på 20 minuter och arrangemanget och allt i huvudet. Men jag spelade inte in det på mobilen. Så nu sitter jag med en färdig låt utan DET. Den där lilla extra melodin som är grädde på moset. Hoppas det kommer självmant (spela in, för helvete), brukar komma när man minst anar det. mixat en låt som heter Just Another Silly Lovesong, så att sång kan läggas, ska göra 2 versioner, en där jag själv sjunger och en där en tjej som heter Yrsa sjunger.
Sen tänkte jag göra en slask på låten jag kom på i morse, men när jag väl hade börjat och gjort lite miditrummor så tappade jag lusten TOTALT. Så det vara bara att lägga ner, shit happens.

Nä nu ska jag ta tag i...ja nä jag ska nog inte göra ett skit, det blir nog bäst. Måste varva ner ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar